سالگرد ۱۱۰ سالگی تاسیس شرکت شارپ

۱۱۰مین سالگرد تاسیس شرکت شارپ

سالگرد 110 سالگی تاسیس شرکت شارپ

SHARP 110TH ANNIVERSARY LOGO

مختصری در مورد برند “شارپ”:

در تاریخ ۱۵ سپتامبر۲۰۲۲ ، کمپانی “شارپ” صد و دهمین سالگرد تاسیس خود را در یک گردهمایی در شهر ژوهانسبورگ – آفریقای جنوبی گرامی داشت.

در سال ۱۹۱۲ میلادی، توکوجی هایاکاوا یک کارگاه فلزکاری را در شهر توکیو تاسیس کرد. بعد ها ایشان اولین مداد مکانیکی (مداد نوکی) را با نام “Ever Ready Sharp Pencil”را اختراع نمود . پس از چندین سال ، با الهام گرفتن از نام اولین مداد نوکی ساخته شده ، ایشان نام کمپانی را به “شارپ” تغییر داد.

از آن سال ها تا کنون شرکت “شارپ” با توسعه تکنولوژی و تولید محصولات نوآورانه نقش کلیدی درشکل دادن به دنیای الکترونیک ایفا کرده است. بنا بر نظر این شرکت آینده کسب و کار خود را بیشتر بر روی«  ۸K+5G Ecosystem و Artificial IoT» متمرکز خواهد کرد.

۸K یک استاندارد تصویر ویدیویی نسل جدید با وضوح (۴۳۲۰ * ۷۶۸۰ پیکسل) می باشد در مقایسه با وضوح ۴K (2160 * 3840 پیکسل) و وضوح فعلی پخش روزانه (۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ پیکسل) کیفیت فوق العاده بالایی دارد .

فناوری ۸K تصاویری ایجاد می کند که دنیایی فراتر از واقعیت روزمره ما را نشان می دهد و اکتشافات جدید هیجان انگیزی را به وجود می آورد.

۵G ، نسل جدید انتقال داده برای تلفن همراه می باشد. علاوه بر پیشرفت های قابل توجه در سرعت ، ظرفیت و انتقال داده همچنین دارای قابلیت پردازش بدون تاخیر و قابل اتصال به چند ترمینال می باشد.

AIoT ترکیب AI (هوش مصنوعی) و IOT (اینترنت اشیا) ، یک رویکرد لمسی و شهودی می باشد که از طریق فضای ابری و هوش مصنوعی در مجموعه کاملی از وسایل روزمره تعبیه می شود. این فناوری دستگاه‌ها را از ابزارهای صرفا مفید به ابزارها با قابلیت تعامل و برقراری ارتباط تبدیل می‌کند .

این کمپانی تلاش دارد با بهره گیری از سه برند اصلی خود –  Smart Life, 8K Ecosystem و ICT – در کنار محصولات تصویری و الکترونیکی، به چشم انداز “one Sharp” دست یابد. بعلاوه؛ در زمینه محصولات خانگی،  شارپ با برند های AQUOS  و Healsio محصولاتی از قبیل تلویزیون‌، تلفن‌ هوشمند، دستگاه تصفیه ‌کننده هوا (مجهز به Plasma Cluster)، یخچال‌ ، ماشین‌ لباسشویی، جاروبرقی، و همچنین محصولات آشپزخانه از قبیل فر و قابلمه  و بخارپز تولید و عرضه می‌کند. محصولات اداری شارپ، مانند دستگاه کپی، مانیتور صنعتی و غیره بطور گسترده ای در دفاتر و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

در کناراصول بنیادی این شرکت یعنی صداقت و خلاقیت،  توکوجی هایاکاوا همواره بر تولید کالاهایی تاکید داشته که از لحاظ کیفیت و عملکرد بعوان یک مرجع آنچنان شناخته شوند که سایر شرکت ها علاقه مند به تقلید و کپی برداری از محصولات این شرکت گردند. با گذشت ۱۱۰ سال از تاسیس این شرکت – تحقیق، توسعه و تولید محصولات منحصربفرد و پیشتاز در بعد جهانی همچنان اولویت این شرکت می باشد.

نمونه هایی از موفقیت های شارپ عبارتند از:

  1. معرفی تلویزیون‌های LCD با نام تجاری AQUOS در سال ۲۰۰۱ و فروش ۵۰۰ میلیون دستگاه تا پایان سپتامبر ۲۰۲۰
  2. توسعه تولید برق فتوولتائیک (انرژی پاک) در سال ۱۹۵۹
  3. معرفی فناوری تصفیه هوا مجهز به Plasma cluster در اکتبر ۲۰۰۰ و دستیابی به فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه تا اکتبر ۲۰۲۱ در سراسر جهان
  4. اولین ماشین حساب های تمام ترانزیستوری جهان در سال ۱۹۶۴ میلادی
  5. معرفی اولین تلفن همراه مجهز به دوربین در سال ۲۰۰۰ میلادی
  6. مایکروویو (با روش انتقال گرما) در سال ۱۹۶۱ و تولید انبوه آن در کشور ژاپن در سال ۱۹۶۲ میلادی
  7. معرفی و تولید اولین دستگاه کپی در سال ۱۹۷۲ میلادی

اقدامات این شرکت همواره مورد تقدیر و ستایش سازمان جهانی بوده است. سازمان IEEE (بزرگترین انجمن دانشگاهی جهان برای مهندسی برق، الکترونیک، اطلاعات و ارتباطات) سه پیشرفت منحصربفرد شارپ را IEEE Milestones به رسمیت می شناسد :  

  • تلاش پیشگامانه در توسعه و تولید ماشین حساب الکترونیکی
  • تجاری‌ سازی سلول‌های خورشیدی
  • نمایشگر کریستال مایع با لایه نازک ۱۴ اینچی (TFT-LCD) برای تلویزیون

تلاش پیشگامانه در توسعه و تولید ماشین حساب الکترونیکی

تجاری‌ سازی سلول‌های خورشیدی

نمایشگر کریستال مایع با لایه نازک ۱۴ اینچی (TFT-LCD)

با توسعه رادیو در سال ۱۹۲۳ میلادی در ژاپن، بنیانگزار شارپ، توکوجی هایاکاوا در جستجوی فرصت، موفق به تولید اولین دستگاه رادیو در ژاپن شد. بعدها در سال ۱۹۵۳ میلادی و با شروع پخش تلویزیونی،  شارپ برای اولین بار تولید انبوه دستگاه تلویزیون را در ژاپن آغاز کرد. این موفقیت منجر به معرفی شرکت “شارپ” به عنوان یک شرکت الکترونیکی در سطح جهانی شد .

بنیانگذار شارپ، ، توکوجی هایاکاوا، در حال تست رادیو

لوگوی ۱۱۰ سالگی شارپ

کمپانی شارپ به عنوان نشانه قدردانی از حمایت سهامداران و مشتریان لوگوی ۱۱۰ سالگی خود را طراحی کرده است.  رنگ‌هایی که به آرامی تغییر می‌کنند بیان کننده تغییرات و نوآوری های این شرکت از ابتدا تا کنون و رنگ‌های سبز و آبی تصویری از تجارت ESG را نشان می‌دهند می باشد. 

دگرگونی کسب و کار با هدف رشد در ESG

همچنین، این کمپانی در صد و دهمین سالگرد تاسیس، یک سیستم مدیریتی جدید که بر مبنای استمرار در بهبودی عملکرد در حوضه ESG – که بر گرفته از عناوین Environmental، Social و Governance می باشد – معرفی کرده است.

این سیستم مدیریتی بر ۴  اصل تمرکز دارد:

  1. تقویت و توسعه کسب و کارهای مرتبط با مراقبت های بهداشتی
  2. پیشروی به سوی کربن صفر
  3. مدیریت مبتنی بر HITO (افراد)
  4. یکپارچه سازی شرکت در ابعاد جهانی

شارپ خاورمیانه FZE (SMEF)

دفتر مرکزی برای خاورمیانه، آفریقا و CIS

شارپ خاورمیانه که با نام   Sharp Middle East FZE (SMEF) شناخته می شود در سال ۱۹۹۸ میلادی در یک مکان استراتژیک در قلب کشور امارات متحده در شهر دبی با هدف  اتصال شرق به غرب و توزیع کالا و ارایه خدمات پس از فروش در سراسر خاورمیانه و آفریقا ، تاسیس شده است. این زیر مجموعه، علاوه بر محصولات، راه حل های تجاری B2B را نیز به شرکای خود در خاور میانه ارایه می دهد.

درحال حاضر این زیر مجموعه  توسط آقای سایتو سوتا بعنوان مدیریت عامل شارپ در خاورمیانه اداره می شود. ایشان با تمرکز بر سه اصل مشتری مداری، روحیه همکاری و خلاقیت و در کنار شرکای آن شرکت، بر آن است تا راه حل های مناسب را در اختیار مشتریان این شرکت جهانی قرار دهد.

لطفا جهت اطلاعات بیشتر به آدرس  www.sharpmea.com مراجعه نمایید

عرفان نوری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *